ייעוץ מס וליווי בתהליכי רילוקיישן

למשרדני שני מסלולי ליווי:
מסלול ליווי B2C ללקוחות פרטיים ולאנשי עסקים,
ליווי B2B לחברות.

למה חשוב לנהל את הדברים האלו בצורה מפוקחת ועל ידי אנשי מקצוע?

הרשויות אינן מעניקות מענה הולם ליוצאים ולחוזרים מישראל זהו נושא מסובך, מלא אמוציות מכיוון שתהליכי רילוקיישן אינם נעשים לצורך תכנון מס אלא לצרכי עבודה, שינוי אורח חיים ובגלל היעדר אינפורמציה נעשות המון טעויות ששוות המון כסף. עם איש מקצוע הכל נחסך!

תעודת הערכה אבידור לפיד מיסוי

רוצים לקרוא עלינו עוד? כנסו לבלוג מס שלנו כדי לקבל ROI אמיתי, טיפים וכלים מעשיים לחצו כאן!

קראו בראיון מיוחד שראיינו אותנו בדה מרקר.

לעוד טיפים וכלים מעשיים בהעברת העסק או הנכסים המשפחתיים לדורות הבאים!

בקרוב יושק פודקאסט שיעזור לכם לתכנן את הרילוקיישן שלכם ואת החזרה לישראל וכן קורס דיגיטלי בנושא – איך עושים רילוקיישן?!

מעוניינים בשיחת ייעוץ ללא התחייבות?

השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם ב-24 שעות הקרובות

צפו בראיון בנושא הזכויות של ספורטאים ואנשי עסקים בעת חזרתם לישראל מול רשויות המס קישור לראיון בערוץ הספורט

שאלות ותשובות בנושא
מהם המבחנים כדי להיחשב תושב ישראל לצרכי מס?
יש מבחן כמותי טכני וכן מבחן מהותי איכותי אשר בוחן מהו מרכז החיים של אדם אשר בוחן את הזיקות של אדם למדינה וזאת כלדקמן:
● ברמת בית הקבע הזמין לו לשימוש ולמגורים.
● היכן המשפחה והילדים נמצאים.
● מקום הפקת ההכנסה או כשכיר או כבעל עסק או חברה
● מקום האינטרסים הכלכלייים.
● מקום האינטרסים החברתיים והתרבותיים.
● יובהר כי בקרוב יהיו שינויים מרחיקים לכת לאחר שרשות המסים פרסמה את הרפורמה למיסוי בינלאומי ויש לעקוב אחר השינויים הללו.
מה תקופת ההתיישנות לאחר הגשת דוח מס?
תקופת ההתיישנות הי תוך ארבע שנים מתום שנת המס בה הוגשה ההשגה ובאישור המנהל חמש שנים מתום שנת המס.
האם תושב ישראל חייב במס בישראל על הכנסותיו ברחבי העולם?
מסגרת הרפורמה תיקון פקודת מס הכנסה מספר 132, שינו את בסיס המס ממיסוי טריטוריאלי ברובו לשיטת מיסוי על בסיס פרסונלי – אישי. כתוצאה מכך, המיסוי לפי רשויות המס נבחן על בסיס מבחן "התושבות". תושב ישראל לעניין מס הכנסה יהיה חייב במס על כלל הכנסותיו בין אם הכנסות אלה מופקות בישראל ובין אם בחו"ל ועל כן ישנה חשיבות מכרעת לסוגיית הגדרת תושבות לצורכי המס של הנישום.
מהו המבחן הכמותי לבחינת התושבות?
אם יחיד שהה בישראל 183 ימים או יותר בשנת מס מסוימת או אם שהה בשנת מס מסוימת 30 ימים או יותר בישראל, וביחד עם שתי שנות המס שקדמו לה, שהייתו בישראל הסתכמה ב- 425 ימים או יותר. חזקת הימים של המבחן הכמותי ניתנת לסתירה הן ע"י היחיד והן ע"י פקיד שומה. יובהר כי בקרוב יהיו שינויים מרחיקים לכת לאחר שרשות המסים פרסמה את הרפורמה למיסוי בינלאומי ויש לעקוב אחר השינויים הללו.
מהן עקרונות המיסוי בעת העברה בין דורית?
● כיום ישראל לא מטילה מס עיזבון או מס ירושה.
● כיום ישראל לא מטילה מס מתנות.
● עקרון רציפות המס – כניסה לנעלי נותן המתנה או המוריש.
מהם החריגים לעקרונות המיסוי בעת העברה בין דורית?
● מתנה לתושב חוץ.
● מתנה במקרקעין ואיגודי מקרקעין.
האם ישראלים שמשקיעים בארה"ב חשופים למס עיזבון (Estate Tax)
מי שאינו תושב ארה"ב לצרכי מס כל דולר מעל 60,000$ יהא חייב בשיעור מס של 40% על הנכסים הבאים:
● נדל"ן.
● מניות בתאגיד אמריקאי.
● מכשירי חוב מסוימים.
● מזומן.
האם נאמנויות זה כלי לתכנון מס?
בעבר זה היה גם כלי לתכנון מס אבל כיום כמעט שלא בישראל ובפועל מדובר בכלי להעברת ההון המשפחתי לדורות הבאים. מטרתו היא להגן על אוכלוסיות חלשות כגון חסויים או קטינים, הגנה מפני נושים ושמירת ההון המשפחתי.

מעבר זמני לחו”ל למטרת עבודה הוא חלום בעבור ישראלים רבים. עם רילוקיישן יש לכם הזדמנות להכיר תרבויות חדשות, לחיות ברמת חיים גבוהה, להתפתח מבחינה כלכלית ולזכות בחוויה לכל החיים. הסוד למעבר מוצלח הוא התנהלות מסודרת וביצוע כל ההכנות הדרושות כולל היכרות עם מיסוי רילוקיישן. רגע לפני שאתם עוזבים את ישראל חשוב שתדעו כיצד יש להסדיר את תשלומי המס, אלו תשלומים אתם צריכים לשלם ולמי. התייעצות עם עורך דין אבידור לפיד שמתמחה במיסוי רילוקיישן הכרחית למניעת תשלומי מס מיותרים והכרת זכויותיכם. חשוב לזכור שרשויות המס אינן מגלות סבלנות כלפי טעויות, אי ידיעה אינה פוטרת אתכם מתשלום קנס בעבור תשלומי מס חסרים.

אם חשבתם עד היום שברגע בו אתם עוזבים את ישראל לטובת רילוקיישן אנכם נדרשים עוד לשלם מסים – חשוב שתכירו היטב את הזכויות והחובות שלכם. כל עוד אתם מוגדרים כתושבי ישראל חוקי המס חלים עליכם. במהלך השהייה בחו”ל  אם לא ניתקתם את התושבות וברצונכם להמשיך וליהנות ממערכת ושירותי הבריאות בישראל יש לשלם דמי ביטוח לאומי ומס בריאות. שימו לב, במידה ואתם משלמים דמי ביטוח לאומי במדינת היעד ייתכן ותהיו פטורים מתשלום דמי ביטוח לאומי בארץ. עבודה בחו”ל מחייבת אתכם גם בחוקי המס המקומיים וגם בחוקי המס בישראל. חובת תשלום מס קיימת גם במדינת היעד וגם בישראל. על מנת לבצע חישוב מיסוי רילוקיישן ולוודא שאתם עומדים בכל חובות תשלומי המס, התייעצות עם עורך דין הכרחית.

מהו הליך ניתוק תושבות?

מתכננים שהייה ארוכה בחו”ל? תקנות מיסוי רילוקיישן מאפשרות להפסיק את תשלומי המס בישראל בתהליך של ניתוק תושבות. לאחר 3 שנים של מגורים בחו”ל יחד עם המשפחה אפשר לנתק את התושבות ולקבל מעמד של תושבי חוץ. במידה והמשפחה מתגוררת בארץ העובד בחו”ל מתבקש להצהיר ולהוכיח את העברת מרכז חייו למדינה אחרת.

מדוע חשוב להתייעץ עם עורך דין רילוקיישן?

קבלת מידע מפורט וברור אודות כל הזכויות והחובות שלכם בארץ ובמדינת היעד היא הבסיס לקבלת החלטות נכונות. אל תהיו שאננים בהתנהלות מול רשויות המס. עבירות מס עלולות להכתים את הדרכון שלכם בחותמת שחורה. ניהול מקצועי של תשלומי המס ימנע מצב בו אתם צוברים בארץ חובות עתק לרשויות המסים בעודכם מתגוררים בחו”ל ומשלמים שם מס. מחפשים עורך דין מיסוי שמתמחה במיסוי בינלאומי ורילוקיישן? צרו קשר עם עו”ד אבידור לפיד.