ליווי משפטי לחברות ובעלי עסקים

מסלול 180 לבעל עסק וחברה! המשרד מייצג ומלווה באופן שוטף יזמים, עסקים, שותפויות, חברות ועסקים משפחתיים משלב היזמות ועד הגיוס או המכירה וכן בכל העניינים האישיים של בעל העסק.

המשרד מעניק שירותי ייעוץ וייצוג משפטי עסקי בתחום המשפט המסחרי בדגש על דיני חברות, דיני חוזים תוך דגש על תכנון המס בצורה מיטבית וכן בקשר להעברה בין דורית של עסקים משפחתיים.

הייחודיות שלנו היא, שמשרדנו מעניק מעטפת משפטית, עסקית ומיסויית והכל במקום אחד, תוך דגש על שירות אישי.

אנו נסייע לכם להוביל לאסטרטגיה עסקית מנצחת, להגדלת רווחיות על ידי תכנון מס חכם וליווי משפטי שוטף.

אנו מלווים עסקים משפחתיים בתהליך העברה הבין דורית תוך שילוב כלים מעולם דיני החברות, דיני המס ודיני המשפחה במטרה לשמור על ההון המשפחתי בתוך המשפחה. הידעתם שכ-80 אחוז מהעסקים בעולם הם עסקים משפחתיים?

בשביל זה אנחנו כאן והכל במטרה לשמור על ההון המשפחתי שלכם!

רוצים לקרוא עלינו עוד?

קראו בראיון מיוחד שראיינו אותנו בדה מרקר.

רוצים לקרוא עוד על טיפים לבעלי עסקים וחברות קראו את הבלוג שלנו -בלוג לחברות ובעלי עסקים כדי לקבל ROI אמיתי, טיפים וכלים מעשיים בניהול העסק שלכם!

בקרוב יושק פודקאסט לעסקים, מיסוי ורילוקיישן לבעלי עסקים.

פרוייקטים נבחרים

הפקת אירועי ספורט גדולים

כגון: רומא וטוטנהאם, ברצלונה נגד ריאל מדריד, לג׳נדס יחד עם MTR7

ליווי חברת הובלות

עם שחר הובלות

ליווי משפטי לחברת נתיבי לוד

חברה להגברה והקמת במות באירועים: מצעד הגאווה, מרתון ת״א.

ליווי חברת TOCON

חברה המאמתת נכנסים דיגיטליים בבלוקצ׳יין מעולם ה- web3 לעולם הפיזי וההיפך.

אימפקט מעבדות חדשנות

ליווי משפטי וקבלת מענקים מרשות החדשנות ורשות ההשקעות.

מגזין ספורט KICK OFF

מגזין ספורט חדשני. לחצו לקריאה

אילת תקשורת וסחר בע״מ

ביקס

וואי.בי.אס בע״מ

מעוניינים בשיחת ייעוץ ללא התחייבות?

השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם ב-24 שעות הקרובות

שאלות ותשובות בנושא

מהו הסכם מייסדים?
הסכם מייסדים הינו הסכם בין שותפים/יזמים המעוניינים להתאגד יחד לפתוח מיזם באמצעות שותפות או חברה (למשל הקמת חברת סטרטאפ) ולהסדיר ביניהם את היחסים המשפטיים. מטרת ההסכם בשלב הראשון הוא לקבוע אבני דרך וחלוקת אחריות, זכויות וחובות בין השותפים. בשלב השני נועד למנוע מחלוקות עתידיות בשלבים מתקדמים – ומורכבים יותר, ועל כן חשוב להסדיר אותו כבר בשלבים מוקדים, טרם הקמת החברה בפועל.
נקודות חשובות להתייחסות בהסכם מייסדים?
- מנגנון לקבלת החלטות כולל החלטות מיוחדות;
- מנגנונים ליישוב סכסוכים, פירוק והיפרדות;
- מינוי נושאי משרה בחברה - מינוי דירקטוריון, מנכ"ל;
- קביעת הרכב זכויות חתימה בחברה;
- סעיפים המגינים על המוניטין, זכויות הקניין של החברה.
- זכות סירוב ראשונה (Right of First Refusal) – זכות זו קובעת כי אם אחד מהמייסדים יהיה מעוניין להעביר את מניותיו לצד ג', הוא יהיה מחויב להציע אותן קודם לבעלי המניות של החברה - באותו מחיר ובאותם תנאים;
- זכות הצטרפות למכירה (Tag Along) – זכות זו קובעת שבמקרה ואחד המייסדים מקבל הצעה למכור את חלקו (לעשות אקזיט), ליתר המייסדים יש הזכות להצטרף אליו לביצוע המכירה;
- זכות מצרנות (Pre-emptive right) – קביעת הזכויות של המייסדים/בעלי המניות לשמור כל אחד לפי חלקו על יחס אחזקותיהם במניות החברה גם במקרה של הנפקת מניות חדשות כחלק מגיוס הון עתידי;
- אנטי דילול (Anti-Dilution) – סעיף המחיל מנגנון שמטרתו להגן על המייסדים מפני דילול מניות, שעלול להיווצר באם החברה תמכור מניות במחיר נמוך מהמחיר ההתחלתי שהשקיעו המייסדים;.
מה ההבדל בין עוסק פטור עוסק מורשה, חברה ושותפות?
- העברת העסק המשפחתי לדורות הבאים;
- העברת ההון והנכסים שנצברו במשפחה;
- "המתעשרים החדשים" – הייטקיסטים או ספורטאים למשל שצברו הון בתקופה קצרה.
מהו הסכם השקעה?
הסכם השקעה הוא חוזה שנערך בין חברה למשקיע. מסמך זה מפרט את תנאי העסקה להשקעה. חשוב מאוד שיהיה הסכם השקעה מכיוון שהוא מכסה את תנאי המפתח של ההשקעה, לרבות:
• פרטי החברה והמשקיע;
• כמה כסף מושקע;
• כל תנאי ההשקעה;
• הפעולות שכל צד מחויב לבצע על מנת להשלים את ההשקעה (למשל בהשקעה בהון, חובת החברה להנפיק מניות למשקיע, וחובת המשקיע להעביר כספים לחברה).
מנגנונים לכניסת משקיעים בחברה
אפשרות א – אקזיט: המשקיע רוכש חלק ממניות החברה ובכך הופך להיות בעל מניות בחברה. הכסף משולם החוצה בלבד לבעלי המניות וישנה חבות מס ברמת בעלי המניות בשיעור של 25% לבעלי מניות עד 9.99% ומעל 10% רווח הוני בשיעור של 30% (רווחים שנתיים לבעל המניות בדוח האישי שלו מעל סכום בסך של כ-650,000 ₪ יוסיף חבות מס נוספת בשיעור של 3% - מס יסף או מס עשירים.
אפשרות ב – השקעה בחברה: המשקיע מזרים כסף לתוך החברה תמורת הקצאה מניות למשקיע. כסף פנימה (משפיע על אופן קביעת השווי) כלומר הכסף נכנס לחברה ולא לכיס של בעלי המניות. לפיכך, אין פה אירוע מס.
אפשרות ג – שילוב בין א׳ ו – ב׳: חלק מהכסף משולם ע"י המשקיע לכם בעלי המניות וחלק מהכסף מושקע בחברה כנגד מניות.
אפשרות ד - הלוואה המירה למניות: המשקיע מעניק/ מזרים כסף כהלוואה לחברה במקום להשקיע כסף בעבור מניות בחברה, כשההלוואה נושאת ריבית. הלוואה זו יכולה להיות מומרת למניות בחברה (בד״כ במהלך סבב ההשקעות הבא) או מוחזרת בעבור מזומן, במועד פירעון מסוים כפי שיוסכם בין הצדדים. כמובן שזו גם לא עסקה החייבת במס פרט להוצאות המימון (הריבית).
טיפ! בכל אחת מהאפשרויות - צריך להחתים את המשקיע על NDA כנראה אתאים את הNDA לעניין הרכישה. חשוב שהNDA יגן עליכם משימוש לא מורשה אשר נחשף במשא ומתן.
מה ההבדל בין הסכם מייסדים לתקנון חברה?
הסכם מייסדים נחתם רק בין מייסדי החברה והם הצדדים היחידים אשר מודעים להסכם. לעומת זאת, תקנון חברה הוא מסמך "ציבורי" שניתן להוריד העת'' ממנו באתר רשות התאגידים והוא ומחייב את כל בעלי המניות, הקיימים והעתידיים. יובהר כי שני ההסכמים עוסקים בנושאים דומים ומשכך חשוב להקפיד שלא יהיו ביניהם סתירות בין המסמכים אשר עלולים ליצור אתגרים וסתירות בעתיד.