עורך דין מיסוי בינלאומי

למשרדי שני מסלולי ליווי:
מסלול ליווי B2C ללקוחות פרטיים ולאנשי עסקים,
ליווי B2B לחברות.

לכל מדינה בעולם חוקי מס משלה. ליווי משפטי במקרים בהם נדרשים חישובי מיסוי בינלאומי הכרחי. עסקים וגם אנשים פרטיים מחויבים בתשלומי מס בעבור עסקאות שבוצעו בחו”ל. מבולבלים ולא בטוחים כמה מס עליכם לשלם והיכן? עורך דין אבידור לפיד מתמחה במיסוי בינלאומי ומציע מסלול ליווי לעסקים, חברות, יזמים ושכירים. תכנון נכון של תשלומי המס עשוי לחסוך לכם הרבה כסף. ידעתם שעליכם לשלם מס רק באחת המדינות ולא בשתיהן? חייגו עכשיו אל עו”ד אבידור לפיד לחישוב מס חוקי, מהיר ומשתלם בעבורכם. המשרד של עו”ד אבידור לפיד מתמחה בדיני מס, רגולציה פיננסית, ליווי תושבים חוזרים, ניהול הון, חוזים מסחריים ועוד.

תעודת הערכה אבידור לפיד מיסוי

איך עורך דין מיסוי בינלאומי יכול לחסוך לי כסף?

הכנסות כספיות שמקורן בחו”ל פותחות בפניכם את האפשרות לשלם מס על פי חוקי המס של המדינה בה נוצרה ההכנסה. ליווי של עורך דין מיסוי בינלאומי חיוני לבחינת חוקי המס כאן בארץ אל מול תקנות המס במדינה בה הרווחתם את הכסף לטובת חיסכון כספי. שילוב מדויק בין תקנות המס כאן בארץ לבין חוקי המס במדינות המעורבות בעסקה עשוי לחסוך לכם הרבה כסף. עורך דין מיסוי בינלאומי הוא הגורם האחראי לביצוע החישובים, הצגת כל אפשרויות הפעולה והסדרת תשלום בהתאם לחוק. עם עורך דין מיסוי בינלאומי שיש לו ניסיון לא תמצאו את עצמכם עם חובות או תסבוכות מול רשויות המס.

מה זה מיסוי בינלאומי?

עורך דין מיסוי בינלאומי נדרש כאשר מתבצעות עסקאות בינלאומית והכנסות מופקות בחו”ל. כאשר תושב חוץ מרוויח כסף במדינה זרה יש לקבוע האם עליו לשלם מס במדינת המוצא שלו או במדינה בו בוצעה העסקה. מעורבות של עורך דין מיסוי בינלאומי נדרשת לקידום האינטרסים שלכם והצגת הנתונים באופן שמשרת את טובתכם האישית. ההחלטה בדבר המדינה שתקבל את תשלומי המס מתבססת על סוג העסקה, הזיקה למדינות המעורבות ופרמטרים נוספים. ברוב המקרים, תושבי ישראל שמדינת ישראל מוגדרת כמקום המגורים העיקרי שלהם נדרשים לשלם מס מלא כאן בארץ. דיווח פיננסי הכרחי למניעת תסבוכות עם רשויות המס. חשוב לזכור שאי תשלום מס בהתאם לחוק מהווה עבירה בגינה מתקבלים עונשי מאסר וקנסות גבוהים. חישובי מיסוי בינלאומי דורשים את מיטב אנשי המקצוע, צרו קשר עם עו”ד אבידור לפיד ותהיו רגועים בידיעה שכל תשלומי המס הוסדרו כחוק.

מעוניינים בשיחת ייעוץ ללא התחייבות?

השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם ב-24 שעות הקרובות

צפו בראיון בנושא הזכויות של ספורטאים ואנשי עסקים בעת חזרתם לישראל מול רשויות המס קישור לראיון בערוץ הספורט

שאלות ותשובות בנושא

מהם המבחנים כדי להיחשב תושב ישראל לצרכי מס?
יש מבחן כמותי טכני וכן מבחן מהותי איכותי אשר בוחן מהו מרכז החיים של אדם אשר בוחן את הזיקות של אדם למדינה וזאת כלדקמן:
● ברמת בית הקבע הזמין לו לשימוש ולמגורים.
● היכן המשפחה והילדים נמצאים.
● מקום הפקת ההכנסה או כשכיר או כבעל עסק או חברה
● מקום האינטרסים הכלכלייים.
● מקום האינטרסים החברתיים והתרבותיים.
● יובהר כי בקרוב יהיו שינויים מרחיקים לכת לאחר שרשות המסים פרסמה את הרפורמה למיסוי בינלאומי ויש לעקוב אחר השינויים הללו.
מה תקופת ההתיישנות לאחר הגשת דוח מס?
תקופת ההתיישנות הי תוך ארבע שנים מתום שנת המס בה הוגשה ההשגה ובאישור המנהל חמש שנים מתום שנת המס.
האם תושב ישראל חייב במס בישראל על הכנסותיו ברחבי העולם?
מסגרת הרפורמה תיקון פקודת מס הכנסה מספר 132, שינו את בסיס המס ממיסוי טריטוריאלי ברובו לשיטת מיסוי על בסיס פרסונלי – אישי. כתוצאה מכך, המיסוי לפי רשויות המס נבחן על בסיס מבחן "התושבות". תושב ישראל לעניין מס הכנסה יהיה חייב במס על כלל הכנסותיו בין אם הכנסות אלה מופקות בישראל ובין אם בחו"ל ועל כן ישנה חשיבות מכרעת לסוגיית הגדרת תושבות לצורכי המס של הנישום.
מהו המבחן הכמותי לבחינת התושבות?
אם יחיד שהה בישראל 183 ימים או יותר בשנת מס מסוימת או אם שהה בשנת מס מסוימת 30 ימים או יותר בישראל, וביחד עם שתי שנות המס שקדמו לה, שהייתו בישראל הסתכמה ב- 425 ימים או יותר. חזקת הימים של המבחן הכמותי ניתנת לסתירה הן ע"י היחיד והן ע"י פקיד שומה. יובהר כי בקרוב יהיו שינויים מרחיקים לכת לאחר שרשות המסים פרסמה את הרפורמה למיסוי בינלאומי ויש לעקוב אחר השינויים הללו.
מהן עקרונות המיסוי בעת העברה בין דורית?
● כיום ישראל לא מטילה מס עיזבון או מס ירושה.
● כיום ישראל לא מטילה מס מתנות.
● עקרון רציפות המס – כניסה לנעלי נותן המתנה או המוריש.
מהם החריגים לעקרונות המיסוי בעת העברה בין דורית?
● מתנה לתושב חוץ.
● מתנה במקרקעין ואיגודי מקרקעין.
האם ישראלים שמשקיעים בארה"ב חשופים למס עיזבון (Estate Tax)
מי שאינו תושב ארה"ב לצרכי מס כל דולר מעל 60,000$ יהא חייב בשיעור מס של 40% על הנכסים הבאים:
● נדל"ן.
● מניות בתאגיד אמריקאי.
● מכשירי חוב מסוימים.
● מזומן.
האם נאמנויות זה כלי לתכנון מס?
בעבר זה היה גם כלי לתכנון מס אבל כיום כמעט שלא בישראל ובפועל מדובר בכלי להעברת ההון המשפחתי לדורות הבאים. מטרתו היא להגן על אוכלוסיות חלשות כגון חסויים או קטינים, הגנה מפני נושים ושמירת ההון המשפחתי.

חובת תשלומי מס קיימת בכל מדינות העולם כאשר כל מדינה קובעת בעצמה את תקנות המס. חוקי המס קובעים חובת תשלום מס הכנסה, מס שבח, מס חברות, מס ערך מוסף, מס רכישה וסוגי מס נוספים. כאזרחים או תושבים של מדינת ישראל אנו חייבים בתשלומי מס בהתאם לחוק הישראלי. תשלומי המס הופכים מורכבים יותר כאשר יש צורך בחישוב מיסוי בינלאומי עם דגש על תכנון חכם למניעת תשלומים עודפים. ייעוץ מקצועי לחישוב מדויק של כל חובות המס שלכם הכרחי למניעת צבירת חובות ותסבוכות עם רשויות החוק. רוצים להיות רגועים בידיעה ששילמתם את כל המסים? אבידור לפיד הוא עורך דין מקצועי, מנוסה ומסור שמתמחה במיסוי בינלאומי, ניהול הון, חוזים, רגולציה פיננסית – חייגו עכשיו לתיאום פגישת ייעוץ.

קיימות היום בעולם שתי שיטות מיסוי מובילות : מיסוי טריטוריאלי ומיסוי פרסונאלי. על מנת לחשב נכון מיסוי בינלאומי יש להכיר את שתי השיטות. שיטת המס הטריטוריאלית קובעת שיש לשלם מס בעבור עסקה במדינה בה היא בוצעה. בהתאם, אדם נדרש לשלם מס בעבור הכנסה רק במדינה בה ההכנסה נוצרה ולא במדינת המוצא שלו. חשוב לציין ששיטת המס הטריטוריאלי נחשבת מיושנת ורוב המדינות אינן מסתפקות בה. מיסוי בינלאומי בשיטת פרסונאלית טוען שקיימת חובת תשלום מס למדינה שמהווה מרכז החיים והמגורים של הנישום (מדינת התושבות). כך למשל, אזרח ישראלי שמתגורר באופן קבוע בארץ משלם מס כאן בארץ בעבור הכנסות שנוצרו בחו”ל.

מדוע ישראלי שעובד בחו”ל צריך לשלם מס?

גביית מס היא מקור הכנסה עיקרי בעבור מדינות. המס שאנחנו משלמים מממן את מערכת החינוך, הבריאות, הביטחון וכל שאר השירותים שהמדינה מספקת. ההוצאות של המדינה גבוהות ובהתאם היא שואפת לגבות מס מרבי בהתאם לחוק. רוב בני האדם עובדים, מתגוררים ומשלמים מס רק במדינה אחת, אולם תשלומי המס מסתבכים כאשר אזרח של מדינה מסוימת עובד בחו”ל או מפיק רווחים מנכסים שנמצאים בחו”ל. גביית מס כפולה גם במדינת המוצא (מדינת התושבות) וגם במדינה בה נוצרה ההכנסה (מדינת המקור) אינה אפשרית ויש צורך בחישוב מס בינלאומי לקביעת הסדר התשלומים. מחפשים עו”ד מומחה מיסוי בינלאומי עם הכשרה של רו”ח? חייגו עכשיו אל עו”ד אבידור לפיד ותיהנו מייעוץ מקצועי, מדויק, מהיר ויעיל.