ליווי ספורטאי עילית וליווי אירועי ספורט

ליווי ואירועי ספורט בארץ ובעולם וייעוץ משפטי ופיננסי לספורטאי עילית - FinanSport

שירותיי פרמיום לספורטאי עלית במסגרת מיזם FINANSPORT - ייעוץ וליווי עסקי, פיננסי ומשפטי לספורטאים. השירות מתאים לספורטאים מצטיינים שמטרתו היא ללוות את הספורטאי בכל נקודות המפנה בקריירה החל מהחתימה אצל הסוכן, הקבוצה ועד ליום שאחרי הקריירה.

משרדנו מהווה One Stop Shop לספורטאים שכן במקום אחד ספורטאים מקבלים את המענה הראוי ביותר לקריירה ולמעגל הצרכים שלהם כעסק עצמאי.

להלן השירותים המרכזיים המוצעים לספורטאים:

01
שירותים לספורטאים
ייעוץ משפטי שוטף ועריכת הסכמים: אנו מעמידים ללקוחותינו ייעוץ משפטי מלא החל מרגע החתימה על חוזה מול סוכן ובמעבר ושחרור מקבוצה בישראל ובחו"ל.

אנו מלווים ספורטאים אולימפיים בעריכה והכנה של הסכמים מול נותני חסויות.

בוררויות - ליווי בהליכים משפטיים במוסד לבוררות ובתי הדין של ההתאחדות לכדורגל.

מיסוי בינלאומי – רילוקיישן - בעת העברה לקבוצה לחו"ל ספורטאים מקבלים ייעוץ אסטרטגי לרילוקיישן תוך תכנון המס בצורה מיטבית. כלומר, כיצד ומתי לבצע ניתוק תושבות מול הרשות המיסים וביטוח לאומי.

הטבות מס בחזרה לישראל - המשרד מלווה ספורטאים בעת בחזרה לישראל בכל הקשור לקבלת הטבות המס שתושבים חוזרים מקבלים מרשות המיסים.

ליווי עסקי בהקמה של מיזמים או השקעה בעסקים – ביצוע כדאיות עסקה חשבונאית Due Diligence ופיקוח על ההשקעות.

ניהול ההון המשפחתי – ניהול ההון המשפחתי של הספורטאי ומשפחתו הרחבה כולל עריכת הסכמי ממון, צוואות, ייפוי כוח מתמשכים ונאמנויות.

החזרי מס לספורטאים והגשת דוחות מס – ליווי צמוד מול רואה חשבון בעת הגשת דוחות מס לספורטאים שמרווחים מעל 650,000 ₪ בעונה.

-המשרד מלווה ספורטאים מנבחרות ישראל בכדורגל וכן ספורטאים ומדליסטים אולימפיים.
-המשרד עובד בשיתוף פעולה עם ארגון השחקנים לכדורגל בישראל.
​-לקוחות המשרד נהנים מרשת הקשרים הענפה שיש למשרדנו עם גורמים מקצועיים ושחקני מפתח בתחום הספורט בחו"ל לרבות אנגליה, שוויץ, יוון, ספרד, פורטוגל, ברזיל ואפריקה.
-ליווי מתוך הניסיון העשיר כרואה חשבון וחשב לשעבר בחברת הראל חברה לביטוח בהתנהלות הפיננסית השוטפת וכן השמירה על ההון לקראת היום שאחרי.
02
ליווי אירועי ספורט גדולים בישראל ובעולם
למשרד ניסיון באירועים גדולים כגון:

- משחק הקלאסיקו לג'נדס בין ברצלונה לריאל מדריד שנערך ביולי 2021;

- מלכי הדריבל עם רונאלדיניו וכוכבים נוספים.

- משחק הידידות בין טוטנהאם לרומא שנערך בסמי עופר ביולי 2022.

- אירועים בברזיל בשיתוף פעולה עם לקוחות מברזיל.

- אירוע אומנויות לחימה משולבות MMA Open בדצמבר, 2022.

אירועים אלו כוללים חוזים מול הקבוצות וכן חוזים מול ספקים שונים, חסויות ומימון מגופים פיננסים שונים
03
ליווי משפטי למיזמי ספורטק ויזמות בספורט
- משרדנו אף מלווה את תוכנית המצוינות לספורטאים מצטיינים של אילן בכר Mind&Go ברשויות המקומיות

- KICKOFF מגזין ספורט דיגיטלי - המשרד גם משמש כיועץ המשפטי ואחד המייסדים של מגזין הספורט Kick-off

- ליווי משפטי שוטף לחברות העוסקות בתחום הספורטק.
04
פודקאסט הדקה ה-90
(חשוב להורים עם ילדים קטינים) מתייחס למקרים בהם ההורה או האפוטרופוס לא יהיה מסוגל לדאוג לאותו אדם (קטין או בגיר) אשר הוא אחראי לו או משמש לו כאפוטרופוס. אם יתנהל הליך למינוי אפוטרופוס חלופי יהיה על בית המשפט לבחון את המסמך ולתת לו משקל לקביעת האדם שימונה אך ההכרעה הסופית נתונה לבית המשפט.

רוצים לקבל ערך אמיתי בהתנהלות היומיומית שלכם כספורטאים?

אנו מזמינים אתכם לקרוא תכנים רבים ומעשירים בקשר לספורט העולמי וניהול הקריירה שלכם.  קראו את הבלוג שלנו או עקבו אחרינו באינסטרם ושאר הרשתות החברתיות ותאזינו לפודקאסט הדקה ה-90!

רוצים לקבל ערך אמיתי בהתנהלות היומיומית שלכם כספורטאים?

אנו מזמינים אתכם לקרוא תכנים רבים ומעשירים בקשר לספורט העולמי וניהול הקריירה שלכם.  קראו את הבלוג שלנו או עקבו אחרינו באינסטרם ושאר הרשתות החברתיות ותאזינו לפודקאסט הדקה ה-90!

צפו בראיון בנושא הזכויות של ספורטאים ואנשי עסקים בעת חזרתם לישראל מול רשויות המס קישור לראיון בערוץ הספורט

מעוניינים בשיחת ייעוץ ללא התחייבות?

השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם ב-24 שעות הקרובות

חשוב שתבינו!

 שלא כל עורך דין יכול ללוות ספורטאים עם שירותים מקצה לקצה במהלך הקריירה ניהול שכזה דורש ידע נרחב בשילוב של מומחיות מענפי משפט שונים:  דיני משפחה, דיני חברות, משפט אזרחי, מיסוי ועוד אותם המשרד יודע לספק.

המלצה אליכם! ספורטאים אתם עסק לכל דבר ועניין אז אל תזניחו את העסק והגיע לדאוג ליום שאחרי כבר במהלך הקריירה.

אנו ניקח אותכם יד ביד כדי למנף את ההישגים הספורטיביים להישגים מחוץ למגרש.

שאלות ותשובות בנושא

מה קורה אם לא מומשה אופציה בחוזה להארכת חוזה ההתקשרות בין שחקן לקבוצה?
אם למועדון קיימת אופציה חד צדדית למימוש ההסכם לעונה נוספת יש לבחון את נסיבות המקרה בצורה מדוקדקת. יחד עם זאת, יש להבחין כי ייתכן והמועדון והשחקן מימשו על דרך של ההתנהגות אם השחקן נתייצב לאימונים או האם נוהל משא ומתן מקביל מול המשפחה או הסוכן או השחקן. בכל אופן אם למועדון יש אופציה חד צדדית בית המשפט העליון קבע כי כשיש צדדים לא שוויוניים חובה על הצד החזק (המועדון) למממש את האופציה בקפדנות יתרה ולא בדרך של התנהגות. על כן, אם המועדון איחר בצורה שלאינה סבירה מעל 3 ימים יש מקום לומר שהחוזה בוטל. פסקי דין תא (ת"א) 1101/06‏ ‏ רונן חסן נ' גלוברנדס בע"מ מצטט פסקי דין מהעליון: בעניין זה קבע בית המשפט העליון כי : "הפעלתה של אופציה ... חייבת להיעשות על-ידי מילוי קפדני של תנאי האופציה של הדרך שנקבעה להפעלתה" – (ר' ע"א 163/84 מדינת ישראל נ' חברת העובדים העברית השיתופית הכללית בארץ ישראל בע"מ ואח', פ"ד ל"ח (4) 1). כן נפסק כי : "...מעצם טיבו של חוזה אופציה, נקשר אחד הצדדים מבחינתו לחוזה שיכול להיות מחייב בכפוף לרצונו או לחוסר רצונו של הצד האחר. הצד שאופציה עומדת לרשותו צריך למלא בדייקנות ובקפדנות אחר הדרישות ההסכמיות למימושה... "- (ע"א 2077/92 שלדון נ' רייף ואח', פ"ד מ"ז (3) 485).
מה זה הסגר קטין והאם זה תלוי באיזה גיל הספורטאי נמצא?
סעיף 11א לחוק הספורט, תשמ"ח- 1988 קובע הסדר נפרד המחולק לשלוש קטגוריות לפי קבוצות גילאים וזאת כדלקמן: מתחת לגיל 15 - ספורטאי שגילו מתחת לגיל 15 יוכל לעבור לקבוצה אחרת ללא הסכמת הקבוצה בה נמצא להעברתו, ובלבד ויפעל להגשת בקשה להסגר קטין בהתאם למועדים שלהלן: אם מסר הודעה במחצית הראשונה של העונה, יוכל לעבור בתוך 30 ימים מתחילת המחצית השנייה של העונה. אם מסר את ההודעה במחצית השנייה של העונה, יוכל לעבור בתוך 30 ימים מיום סיום עונת המשחקים. הבעיה הגדולה כאמור, מתחילה להיווצר אחרי גיל 15, לאותם השחקנים שאינם מחזיקים בהסכם שנתפר על פי מידותיו של השחקן ודאג לכל זכויותיו ואשר נערך ע"י עורך דין המתמחה בדיני ספורט. בגילאים שבין 15-17 - שחקן שגילו 15 שנים ומעלה אך לא מעל 17, יוכל באין הסכמה להעברתו, להודיע בפגרה על רצונו לעבור לאגודה אחרת, והוא יוכל לעבור לאותה אגודה בסיומה של עונה אחת.; מעל גיל 17 - במקרה ומדובר בשחקן שגילו מעל גיל 17 אז על השחקן להפקיד את הודעת ההסגר במהלך הפגרה שבין העונות כשמשמעות הדבר היא שהשחקן יוותר במשך שנה בביתו, מבלי יכולת לשחק ו/או להתאמן בשום קבוצה מקצוענית אחרת, לאחריה יוכל לעבור קבוצה בכפוף לתשלום דמי השבחה לקבוצתו. תשלום דמי ההשבחה במקרה של שחקן המעוניין לעבור קבוצה, הינו כפוף למילוי שלושה תנאים מצטברים (למרות שיש פסיקות ועדה שפסחו על הסעיפים הללו): (1), השחקן היה שותף לכל הפחות ב- 25% מסך המשחקים הרשמיים של הקבוצה שקדמו ליום ההודעה על ההסגר (2) השחקן היה שותף בלפחות 25% מהמשחקים הרשמיים שהתקיימו לאחר מתן ההודעה, (3) השחקן נמצא במועדון שתי עונות משחקים רצופות קודם להגשת הודעת ההסגר. יודגש כי שחקן העובר לקבוצה בליגה לאומית (נוער או בוגרים) ישלם לקבוצה 70% מדמי ההשבחה הנקובים בטבלה, ואילו במעבר לקבוצה בליגה נמוכה יותר - 30% מדמי ההשבחה. במקרים בהם אין הסכמה על תשלום דמי ההשבחה בין השחקן ו/או הוריו לבין הקבוצה, אזי ניתן לפנות לוועדה למעמד השחקן לצורך הכרעה בגובה הפיצוי. אנו ממליצים לכל הורה לספורטאי שטרם מלאו לו 15 שנה לבדוק את זכויותיו עם עו"ד המתמחה בדיני ספורט וככל הניתן לייצר הסכם אישי לשחקן הקטין (הכולל את חתימת האפוטרופוס) מול המועדון על מנת להבטיח את זכויותיו.
מה זה תשלום בגין דמי השבחה בגין אימון וקידום השחקן בקבוצה?
דמי ההשבחה הינם פיצוי שמקבלת הקבוצה אליה השתייך השחקן בגין "אימונו וקידומו של השחקן". מדובר במנגנון המוכר בעולם כולו והמעוגן בתקנוני פיפ"א ובתקנון ההתאחדות לכדורגל. הקבוצה בה גדל שחקן עשויה לדרוש בעת המעבר דמי השבחה . תשלום זה עשוי להגיע לעשרות ואף למאות אלפי שקלים וזאת רק בשל רצון הילד לעבור לקבוצה אחרת. דרישת הקבוצות לפיצויי בגין דמי ההשבחה נעשית על בסיס על הטבלה המצורפת לתקנון הרישום של ההתאחדות לכדורגל (נספח טז), טבלה המפרטת את סכום הפיצוי המינימלי שיש לשלם לקבוצה המעבירה בהתאם לגיל השחקן והוותק שלו בקבוצה.
כיצד נקבעים דמי ההשבחה?
גובהם של דמי ההשבחה יקבעו על פי הסכמת הצדדים, ובמקרה של אי הסכמה, גובה דמי ההשבחה יקבע על ידי המוסד למעמד השחקן, אשר הינו המוסד האמון על קביעת סכום דמי ההשבחה במקרה של מעבר שחקן מקבוצה לקבוצה. הקריטריונים של הוועדה: מעמד השחקן, גילו, מספר ההופעות של השחקן, מספר הקבוצות שבהן שיחק, האם הינו חלק מסגל נבחרת ישראל ועוד. יצוין כי לא מדובר ברשימה סגורה והפוסקים בוועדה רשאים להסתמך על קריטריונים נוספים לצורך קביעת גובהם של דמי ההשבחה.
כיצד מתבצעת העברת שחקן?
שחקן אשר רשום כשחקן פעיל בקבוצה מסוימת במהלך עונת משחקים, ומבקש להתקבל לקבוצה אחרת ואין מניעה מצד הקבוצה בה הוא רשום, ניתן לבצע הליך העברת השחקן בחלון העברות דהיינו: במהלך מחצית עונת המשחקים. יש לרכוש טופס העברה עבור הליגה בה השחקן שייך, ולהחתים את בעלי התפקיד של הקבוצה הקולטת ולאחר מכן יש להחתים את בעלי התפקיד של הקבוצה המעבירה. במקרים בהם השחקן הינו קטין, יש להחתים את האפוטרופוס על גבי הטופס.

עורך דין ספורט

עיסוק מקצועי בספורט מלווה בחתימה על חוזים והסכמים. תהיו אתם חכמים ואל תחתמו על כל מסמך מבלי להעביר אותו תחילה אל עורך דין ספורט לבדיקה. רק לעורך דין ספורט יש את הידע הדרוש לייצוג מקצועי של ספורטאים או קבוצות ספורט. פנייה אל עורך דין ספורט עולה על הפרק לקראת חתימה על הסכם חדש וגיבוש אסטרטגיה להשגת יעדים. עו”ד אבידור לפיד בעל ניסיון עשיר בייצוג ספורטאים, ניהול חוזים, מיסוי בינלאומי, ניהול הון ועוד. אם אתם מחפשים עורך דין ספורט בקיא, מקצועי, מדויק וכריזמטי צרו קשר לתיאום פגישה ייעוץ עם עו”ד אבידור לפיד.

  1. דיני חוזים
  2. דיני עבודה
  3. דיני קניין
  4. דיני נזיקין
  5. תקנונים של ענפי ספורט רלוונטיים

דיני ספורט מקיפים את כל ההיבטים של הספורט במטרה לוודא התנהלות תקינה, הוגנת וחוקית. על עורך דין ספורט להיות בקיא בדיני ספורט ולדעת לייצג את לקוחותיו באופן מסור, נבון ומדויק. הייצוג מיועד לספורטאים, מאמנים, עמותות ספורט, קבוצות ספורט, אגודות ספורט וכל גוף אחר שיש לו קשר לספורט. יום העבודה של עורכי דין ספורט כולל ליווי במשא ומתן לניסוח חוזה, ייצוג בתביעות, משא ומתן לשחרור שחקנים, ניהול תביעות פיצויי פיטורין, איתור קבוצה וניהול המעבר. בנוסף המומחיות של עו”ד (רו”ח) היא בעת המעבר לקבוצה בבחו”ל שם המעטפת המשפטית מתחזקת ושם בדיקת החוזים נעשית באנגלית על פי תקנות פיפ”א וכן יש צורך לתכנן את המיסוי בעת המעבר לחו”ל תוך בדיקה האם יש צורך לנתק תושבות מישראל.

ייצוג עורך דין לאגודות וקבוצות ספורט

כל גוף ספורט שמהווה ישות חוקית זקוק לייצוג וליווי של עורך דין ספורט. הייעוץ נדרש לקבלת חוות דעת משפטית על החלטות ופעולות, עריכת הסכמי שחקנים ומאמנים, ייצוג בהליכים משפטיים, ייצוג במקרה של בוררות, משא ומתן בהסכמים מסחריים. עורכי דין שמתמחים בספורט מייצגים גם סוכני שחקנים.

מדוע חשוב לפנות אל עורך דין שמתמחה בספורט?

ענף הספורט ידוע כדינמי כך שתגובה מהירה שלכם הכרחית לקבלת החלטות מהירות ונכונות. רק עם עורך דין שמתחה בספורט תצליחו לנצל כל חלון הזדמנויות, להשיג את החוזים הכי טובים, לקדם את התדמית שלכם ולהבטיח התנהלות חוקית ומקצועית. היתרון הגדול של עו”ד אבידור לפיד הוא יידע רב בדיני חוזים, מיסוי ודיני ספורט.

עורך דין ספורט מקצועי

עולם הספורט מרתק ומגוון ולא הרבה אנשים מבינים את הקשר המהותי שלו עם עולם המשפט. עם הזמן עולה המודעות לנושא של משפט ספורט ולצורך של ספורטאים, מועדונים ועמותות ספורט בליווי משפטי צמוד מצד עורך דין ספורט מנוסה ומקצועי. עורך דין זה יוכל לוודא שהעמותה או המועדון מתנהלים כשורה ועל פי החוק, ייצג ספורטאים מול התאחדויות של ענפי ספורט או בתביעות בבתי המשפט, ילווה וייעץ בעת עריכת הסכמים וחוזים וחתימה עליהם ויוכל להציע חוות דעת משפטית לגופים ציבוריים או לכל מי שחוות דעת משפטית אודות התנהלות ספורטיבית תהיה דרושה לו.

הערך המוסף של שירותי עורך דין ספורט

כאמור, מדובר בתחום חדש יחסית ורק בשנים האחרונות חלחלה ההבנה בקרב עסקני עולם הספורט אודות הנחיצות של עורך דין ספורט במגוון רחב של מצבים או סיטואציות שמהווים חלק בלתי נפרד מאורח חיים ספורטיבי. ספורטאים מובילים צריכים ייצוג מול מועדונים לקראת חתימה על חוזים, עמותות צריכות להוכיח מנהל וניהול תקין, גופי ספורט יידרשו להיות מיוצגים מול בתי הדין של ענפי הספורט השונים וכמובן שיש צורך באנשי מקצוע של עולם החוק, הצדק והמשפט בעולם הספורט שממלא את שגרת היומיום של אינספור אנשים בכל רחבי העולם. מה שהחל להיות פופולרי ונפוץ במדינות רבות בחוץ לארץ – הולך ותופס תאוצה גם בישראל.

כשעולמות נפרדים נפגשים והולכים יד ביד

אפשר לומר שזה מה שקרה לעולם הספורט ולעולם המשפט. עד כה כאשר הם היו נפגשים זה בדרך כלל היה קורה בנסיבות לא טובות של משפט או בוררות. כיום כבר יש הבנה מוחלטת ומעמיקה שנוכחותו הצמודה של עורך דין ספורט מקצועי ומנוסה דרושה לכל מי שעוסק בספורט מקצועני והישגי ויש חשיבות לכך שעורך הדין ילווה אותו בכל צעד ושעל במסלול החיים הספורטיבי שלו. עם הזמן צפוי שיהיו עוד עורכי דין שייצגו ספורטאים ומועדונים. עולם הספורט משתלב עם תחומי משפט נוספים, במטרה להגן על זכויות הספורטאים הצעירים ולהבטיח להם את החוזה הטוב ביותר, במיוחד לספורטאי העילית.

לעורכי הדין במשרד אבידור לפיד יש ידע וניסיון רב בעולם הספורט והם מלווים בהצלחה ובמקצועיות כבר לא מעט שנים מועדונים, עמותות וספורטאים בכל רחבי הארץ.